iunie 17, 2010

Adaptat


BĂTRÎNUL: Bea-ţi ceaiul.
BĂTRÎNA: Puteai s-ajungi orator şef dacă aveai mai multă voinţă în viaţă... sînt mîndră, sînt tare bucuroasă că te-ai hotărît în sfîrşit să vorbeşti tuturor ţărilor, Europei, tuturor continentelor!
BĂTRÎNUL: Ah, dar îmi vine aşa de greu să mă exprim, n-am uşurinţă.
BĂTRÎNA: Uşurinţa vine după ce faci primul pas, e la fel ca viaţa şi moartea... trebuie numai să fii hotărît. Vorbind, ne vin ideile, cuvintele, pe urmă ne găsim pe noi, în propriile noastre cuvinte, şi oraşul, grădina, poate că regăsim totul şi nu mai sîntem orfani.
BĂTRÎNUL: N-am să vorbesc eu, am angajat un orator de meserie, o să vorbească el în numele meu, ai să vezi.
BĂTRÎNA: Atunci, rămîne într-adevăr pe diseară? Măcar i-ai convocat pe toţi, toate personajele, toţi proprietarii şi toţi savanţii?
BĂTRÎNUL: Da, pe toţi proprietarii şi pe toţi savanţii.{T ă cere. )
BĂTRÎNA: Paznicii? episcopii? chimiştii? cazangiii? violoniştii? delegaţii? preşedinţii? poliţiştii? negustorii? clădirile? stilourile? cromozomii?

Niciun comentariu: